Zoznam článkov | Detail článku

7. 9. 2018, Róbert Háger

Koniec halogénových žiaroviek na Slovensku, resp. v EÚ

Medzičasom už aj vo viacerých slovenským médiách prebehla informácia, že s platnosťou od 1.9.2018 končí predaj halogénových žiaroviek. Nie len na Slovensku, ale týka sa to celej Európskej únie. V praxi to znamená, že členské krajiny EÚ nebudú môcť ani vyrábať a rovnako ani dovážať tento druh produktu. Ide o záverečnú fázu postupného sťahovania halogénových žiaroviek z trhu (začiatok procesu bol v roku 2009). Distribútori a predajcovia budú tak môcť len dopredať existujúce zásoby a nič viac.

Podstatou celého tohto opatrenia je pozitívny dopad na ekológiu prechodom na úspornejšie LED produkty. Európska komisia vo svojich prepočtoch uvádza, že prechodom na LED zdroje by sa znížili emisie oxidu uhličitého o 15,2 miliónov ton.

Opatrenie sa týka hlavne domácností (netýka sa napríklad žiaroviek pre automobily alebo reflektory). Základnou výhodou LED žiaroviek je výrazne nižšia spotreba energie (uvádzaná je 5-násobná úspora) a značne dlhšia životnosť, konkrétne až 7,5-násobne (príklad 7wattového LED zdroja so životnosťou cca 15.000 hodín vs. Halogénového 46watového porovnateľného zdroja s 2.000 hodinami).

Pri starších svetelných zdrojoch bol smerodajným údajom príkon (W), pri LED žiarovkách je dôležitejší a vypovedajúcejší údaj o svetelnom toku (lumen).

Róbert Háger

Ak sa Vám článok páčil, podeľte sa s ostatnými

     

Ak máte záujem o obchodné informácie, neváhajte nás kontaktovať

Kontaktný formulár

O autorovi

Robo Hager

Róbert HágerMarketingový manažér

Obchodná fakulta EU v BA

+421-33-6481-133

[email protected]


Robo vyštudoval obchod a marketing na Obchodnej fakulte EU v Bratislave. Odvtedy kontinuálne pracuje v oblasti marketingu a dá sa povedať, že celú svoju profesnú kariéru pôsobí na pozíciách segmentového a marketingového manažéra.

Má skúsenosti ako z korporátneho (napr. Telekom), tak aj agentúrneho prostredia (napr. TNS, ui42). V MURATe je zodpovedný za marketingové aktivity značky.